Wednesday, May 16, 2012

Penipu!

Aku yakin, kita semua adalah penipu. Penipu yang sangat licik. Kalau tak berkali-kali, mesti sekali kita pernah menipu. Jangan bilang kau tak pernah menipu, sebab nampak benar yang kau tengah menipu!

Tiap kali rasa sakit hati, kecewa dan hampa, tika kita diajukan dengan pertanyaan, "Kau okey?"
Lantas, apa jawapan yang dijamu? Apakah benar jawapan yang dituturkan oleh ulas bibirmu? Atau jawapan sekadar menyenangkan hati yang bernama sahabatmu?

Aku menipu bila aku katakan aku bahagia bila kau bahagia, kerna apa yang ku rasakan hanyalah gembira.
Aku gembira bila kau ceria dengan bahagia yang kau miliki kini.
Tapi aku tidak pernah rasa bahagia dengan kegembiraan ini.
Aku masih terkial-kial mencari bahagia kerna jelas gembira ini tidak pernah buat aku rasa bahagia. 


No comments: