Monday, April 23, 2012

Kembara Mencari Cinta : 3

Kembara Mencari Cinta : 1
Kembara Mencari Cinta : 2

Jejaka : Saya minta maaf untuk semua yang telah terjadi. Bagi saya, inilah kesilapan terbesar yang pernah saya lakukan sepanjang kehidupan saya.

Gadis A : *diam*

Jejaka : Kebisuan awak makin membuatkan saya sakit hati. Awak ingat senang saya nak buat keputusan ini?

Gadis A : *diam*

Jejaka : Kadangkala saya rasa saya sudah tak kenal siapa awak. Awak dulu dan sekarang sangat berbeza.

Gadis A : Jadi, itu sebabnya?

Jejaka : Maksud awak?

Gadis A : Awak singkirkan saya sebab saya dah berubah?

Jejaka : Saya terpaksa. Gadis B ugut untuk bunuh diri kalau saya pilih awak.

Gadis A : Mungkin awak masih tak sedar yang awak memang seorang pembunuh.

*klik*

Tika ini, dunia terasa sepi
Seolah-olah tiada siapa di sisi
Tangisan dan airmata 
Seolah-olah teman yang setia.

Ketika dirimu dilukai
Ambillah waktu untuk sendiri
Jelajahi perasaan itu dengan teliti
Biar tiada apa yang berbaki

Bukan mengajar kamu untuk membenci
Bukan juga untuk menyakiti
Apatah lagi melukai
Cuma, 
Ingin kamu sedar
Bahawa kamu bisa tegar 
Selagi matahari tidak pudar~

*Jangan pernah bercinta andai hati belum tersedia untuk terluka.

No comments: