Thursday, August 11, 2011

Bertudung @ menutup aurat???

Sekarang ini, macam-macam fesyen tudung atau selendang a.k.a shawl yang ada. dari yang paling simple tak pakai kerongsang sampailah yang perlu pakai banyak-banyak pin dan kerongsang.

Dan, sebagai wanita yang ingin bergaya, aku pun tak ketinggalan cuba macam-macam stail tudung & shawl. Selalu juga aku usha blog-blog yang bagi tutorial pakai tudung & shawl ini.


Tapi, aku cukup tertarik dengan hamba Allah yang seorang ini. Aku hanya mengenali dia daripada kaca TV. Sangat suka dengan stail dia.

Mempersembahkan, 

*

*

*
 (mana nak cari tudung macam gini???uhuhu)

 (pakai shawl tapi tetap labuh =))

 (tudung bawal jer... tapi macam mana nak pakai macam ni??? uhu)

Beliau adalah Oki Setiana Dewi, seorang aktres dari seberang, Indonesia. Alah, yang pegang watak Anna dalam cerita Ketika Cinta Bertasbih tu. Tarikh lahirnya, 13 Januari 1989, baru umur 22tahun, tapi sangat la matured die ni (dalam movie tu la, tapi aku yakin kat luar pun dia sama sebab tu dah hasilkan buku dah). Tak silap aku buku dia tajuknya Mengejar Pelangi. Ingat nak pergi cari nanti =)

Aku katakan die matured pun, sebab sepanjang dalam cerita tu tak nampak pun dia berpegangan dengan mana-mana lelaki, even watak lelaki tu ayah atau suami dia.
Waaaaa, sangat terharu tengok cerita Ketika Cinta Bertasbih, samada movie atau drama. Sangat menyentuh perasaan & sarat dengan pengajaran plus ilmu agama yang selalu kita ambil mudah.

Pasal cerita yang mendapat ranking pertama dalam hati kecil aku ini, nanti aku review ya =)

No comments: