Tuesday, October 12, 2010

DIA.....

hidup ini terlalu indah... dan,
Allah itu Maha segalanya....

hari ini, aku bersyukur kerana masih diberi kesempatan bernafas di muka bumi yang fana ini.

walaupun ari ini aku kehilangan sesuatu, tapi aku tau, aku masih ada DIA.

aku lebih ingat DIA bila aku rasa aku keseorangan, bila aku rasa kesunyian...bila aku rasa aku dahagakan kasih....

tapi, DIA sentiasa ada tak kira aku keseorangan atau tidak..
DIA sentiasa ada tak kira aku sibuk atau sunyi sekalipun...
DIA sentiasa ada ketika aku kenyang, lapar maupun dahagakan kasih...

selangkah aku mendekat, seribu langkah DIA menghampiriku...
namun kenapa hati ini selalu susah untuk benar-benar mencintai DIA???

3 comments:

FiR said...

Untuk peringatan kpd sahabat2 n juga diri saya sendiri...

Sesunguhnya ALLAH sangat sayang,saaa~yangkn hambaNya,
Sayangnya ALLAH tak terungkap dgn kata2
Sayangnya ALLAH tak trlihat dgn mata
Sayangnya ALLAH tak trgambar dalam kepala
Sayangnya ALLAH terlalu banyak tak terkira
tidakkah engkau tahu

DIAlah mberi kita kehidupan,
sesuatu yg sangat besar maknanya,
DIA mghadiahkn kita mata n telinga,
dapat melihat dunia,mndengar bunyi yg menenangkn,
DIA mhadiahkn kita tangan n kaki,
dapat brgerak n melakukan mcm2 perbuatan/prkerjaan,
DIA mhadiahkn kita hidung n lidah,
dapat kita merasa kelazatan nikmatNYA,
tidakkah engkau

DIA mberi kita akal yg sgt mnakjubkn
dapat kita mengenal dan belajar,
DIA mberi kita hati dan perasaan
dpt kita merasa suka-duka,pahit-manis kehidupan,
DIA mberi kita keluarga,ibu-bapa,adik-beradik,kawan2,guru
yg kesemuanya byk mendidik,membantu dan mberi kasih-sayang supaya kita mjadi insan sempurna..
tidakkah engkau tahu

DIA menolong kita ketika kesusahan,
menemani ketika kesunyian,
mberi kita rezeki,makanan dan minuman,
mberi kita harta dan kekayaan,
namun seringkali kita melakukan dosa dan kesalahan,
mengkufuri nikmat yang telah diberikan,
mencintai makhluk dan dunia lebih dari tuhan,
tapi jika kita bertaubat tetap ALLAH ampunkan
tidakkah engkau tahu

setiap masa dan detik ALLAH sentiasa mengingati hambanya,
tidak pernah lupa,tidak pernah berkira,
ALLAH rindu hambanya,rindukan suara rintihan hambanya,
bagaimana dengan kita?adakah sentiasa mengingatinya?
adakah rindu padanya?

ALLAH mghadiahkn segala-galanya kepada kita..
Ya ALLAH kenapa Engkau mberi berbagai hadiah yg x ternilai harganya kepadaku ya ALLAH, aku xlayak dan xmampu utk membalasnya...

tidakkah engkau tahu,
kerana sesunguhnya ALLAH sgt SAYANGkan hambaNya.
jadi bagaimana dengan kita?adakah kita masih belum mencintai-NYA (^_^)

http://www.scribd.com/doc/12596201/Allah-Sayang-Kita

http://cikwiduri.wordpress.com/2009/02/07/sayangnya-allah-pada-hambanya/

http://www.mail-archive.com/mencintai-islam@yahoogroups.com/msg03608.html

*Sesunguhnya solatku,ibadahku,hidupku,matiku kerana ALLAH taala

safiza said...

thanks a lot sis 4 a sharing.... =)
really appreciate your comments (as well as previous comments)..

FiR said...

most welcome (^^)..sharing is caring,hu3
more importantly,all praise to Allah...

so start from today onward,lets begin our life wif zikr n du'a, al-ilm'u fil amal...insyaAllah