Friday, April 20, 2012

Kembara Mencari Cinta: 2

Kembara Mencari Cinta: 1

Setelah beberapa minggu berlalu.....

Jejaka : Kenapa awak jarang hantar sms kepada saya kebelakangan ini?

Gadis A : Saya sibuk, macam-macam perkara yang saya perlu uruskan.

Jejaka : Awak masih tak berubah.

Gadis A : Ya, termasuk hati saya. Cuma awak yang dah banyak berubah.

Jejaka : Ya. Sebab awak selalu tak ada untuk saya.

Gadis A : Saya tau. Gadis B yang selalu di sisi awak kan?

Jejaka : Saya harap awak faham keadaan saya. Kita berjauhan dan Gadis B ada dekat dengan saya.

Gadis A : Saya faham. Awak jauh di mata saya, tapi sentiasa dekat di hati saya. Walau awak tiada bila saya perlukan bantuan, saya faham. Kalau awak ada dekat mesti awak akan bantu saya.

Jejaka : Awak ada masalah? Kenapa tak bagitahu saya?

Gadis A : Saya tak nak peningkan kepala awak. Saya tahu awak sendiri punya banyak masalah yang perlu diselesaikan.

Jejaka : Siapa bagitahu awak masalah saya?

Gadis A : Gadis B.

Jejaka : Ha? Gadis B ada hubungi awak?

Gadis A : Ya.

Jejaka : Atas tujuan apa?

Gadis A : Untuk berkawan.

Jejaka : Dan, awak terima dia sebagai kawan?

Gadis A : Kalau itu yang dia mahukan.

Jejaka : Habis tu, diri awak? Apa yang awak mahukan?

Gadis A : Saya cuma mahukan awak gembira dan bahagia.

Jejaka : Awak fikir saya boleh bahagia bila ada awak dan si dia?

Gadis A : Awak sendiri ada jawapannya. Saya tak tahu.

Jejaka : Sampai bila awak sanggup tunggu saya?

Gadis A : Sampai awak dah tak mahukan saya.

Jejaka  : Kalaulah Gadis B macam awak.

Gadis A : Maksud awak?

Jejaka : Si dia suruh saya pilih antara awak dan dia.

Gadis A : Terpulanglah pada awak untuk buat apa pun keputusan.

Jejaka : Awak macam langsung tak kisah pasal saya. Awak dah tak sayangkan saya?

Gadis A : Saya yakin awak ada jawapannya.

Jejaka : Awak buat saya makin keliru.

*Sakit yang hampir tak tertanggung akan menyebabkan kita kehilangan suara kerana tenaga sudah habis dikerahkan untuk menahan kesakitan itu. Untuk itu, berdiam diri adalah pilihan yang paling tepat.

No comments: